Napájení ŘJ Magic +12V "pod klíčkem"

Při zapojení ŘJ Magic a to jak verze G3 tak G4,  je nutno dodržet zásadu, že vodič připojený na +12 V po klíčkem musí být zapojen korektně na odpovídající vodič. To je takový, na kterém se po zapnutí klíčku objeví napětí +12V a je stálé až do vypnutí klíčku. Po vypnutí klíčku musí +12 V okamžitě zmizet. Nedoporučujeme tedy pro tento vodič používat zapojení na zapalovací cívku nebo benzínový vstřikovač.  Nedodržení tohoto pravidla může mit za následek nesprávnou funkci ŘJ. Toto se pak může projevit např špatnými starty za tepla i za studena. Dále pak není možno využít nouzový start na LPG.

havrla
Obrázek uživatele havrla

Hezky den,

Myslim si, ze v dnesni dobe, kde vetsina vozu diky rizeni prez sbernici prestava mit dostupne klickove +12V, by se meli produktaci a vyvojari zamyslet, jak by to slo udelat bez vyzadujiciho se klickoveho +12V. Protoze na dotaz, kde vemu na Volvu s T6 motorem klickove +12V, odpoved nanejankym pinu svetlometu, je sice lepci nez dratem do oka, ale nerad bych priste hledal tech +12V na zadnim svetlometu :-), nota bene, ze hledani toho dratu zabere tunu casu a pritazeni kdo vi odkud z auta ... cimz se instalace prodrazuje.

Treba prepinac je vyresen luxusne, cvak na konektor ;-)   Ale hledat 2 hodiny klickovych +12V je fakt voser. Nakonec to teda clovek najde, ale je to cim dal tim obtiznejsi.

 

Dekuji za vyslyseni.

 

Havrla

 

 

 

michal

Dobrý den, 

děkuji za podnět. Budeme se jím určitě zabývat. Problé je trochu v  bezpečnosti. Při vypnutí klíčku by mělo dojít k OKAMŽITÉMU uzavření LPG ventilů. Neumím si představit jak jinak toto vyřešit. 

Každopádně uvítáme jakýkoli podnět pro řešení tohoto problému.

S pozdravem

Hudec

Fulinjiri

Dobrý den,

plně se shoduji s kolegou v předcházejícím příspěvku. Pokud už se +12V přes klíček připojí ke vstřikovači a proud po vypnutí klíčku stále cca 30 vt.-1 min přetrvává, proč nepoužít do jednotky Magic  jednoduchý obvod, např. safety control který dle impulzů ze vstřikovačů pozná že motor stojí a přes polovodičové relé dojde k odpojení +12V.

Hezký den

Fulín

 

michal

Dobrý den, 

děkuji za podnět, jen chci upozornit, že při režimu decelerace (cut-off) by pak docházelo k odpojení i během jízdy.

Přesto budeme dále hledat řešení této situace. 

S pozdravem

Hudec

havrla
Obrázek uživatele havrla

Hezky den,

no jak napsal kolega vyse, brat informaci o tom ze se motor toci z vstrkovacu je nestastne, ale .... ze to tu jeste nenpadlo ... co brat tu informaci s zapalovani - jistri = toci, nejiskri = netoci.  Dle me predstavy je zapalovani aktivni i pri deceleraci, pokud by pri deceleraci nejiskrilo, deli by se tam divny veci :-)

Tedy co jako informaci o otaceni se motoru, pouzit informaci o otackach od zapalovani ? Nota bene, kdyz to tak staricke LPG systemy meli tim namotanym dratkem kolem zaplaovaciho kabelu :-)))

Havrla